
Dossierbeheerder KMO – Bouw mee aan sterk HR voor kleine ondernemingen
Ben jij klaar om het verschil te maken voor ondernemers? Als dossierbeheerder bij ons kantoor word jij het vaste aanspreekpunt voor een aantal KMO-klanten. Je ondersteunt hen op een persoonlijke en professionele manier in alles wat met HR, loonbeleid en personeelsadministratie te maken heeft. Je bouwt een vertrouwensrelatie op, geeft helder advies en zorgt voor een vlekkeloze opvolging van hun dossiers.
Waar staan we voor?
Onze missie is duidelijk: kleine KMO’s sterker maken in hun samenwerking met hun team. Dat doen we door er als betrouwbare HR-partner te zijn, die meedenkt, ondersteunt en oplossingsgericht werkt. We streven ernaar de meest toegankelijke HR-partner te zijn, met een mensgerichte aanpak en open communicatie als kern.

Jouw verantwoordelijkheden
Na een grondige inwerkperiode krijg je jouw eigen klantenportefeuille. Jouw takenpakket is afwisselend en uitdagend:
– Je beheert de volledige loonverwerking: prestaties, vakantiegeld, eindejaarspremies, uitdiensttredingen…
– Je geeft advies bij aanwervingen (vb. welke soort te kiezen, periodes, roosters, verloning, RSZ-verminderingen, bruto/netto-simulaties, contracten) en uitdiensttredingen.
– Je volgt aanvragen op zoals ouderschapsverlof, tijdelijke werkloosheid of arbeidsongevallen.
– Je bent proactief: je detecteert noden, geeft advies bij veranderingen in de regelgeving en denkt mee met je klant.
– Je zorgt voor administratieve opvolging van studentenuren, vakantietellers, policies en andere documenten.
– Je staat in nauw contact met jouw klanten via mail en telefoon, jij bent hun vertrouwenspersoon.
– Je bereidt nieuwe dossiers voor, controleert je eigen werk en verzorgt de bijhorende administratie.
Wie zoeken we?
We zoeken een collega die zich herkent in onze waarden:
Kwaliteit boven kwantiteit: je werkt nauwkeurig en professioneel.
Eerst denken, dan doen: je handelt doordacht en durft verantwoordelijkheid te nemen.
Happy team, happy clients: je gelooft in de kracht van samenwerking, positiviteit en klantgerichtheid.
Daarnaast:
Ben je communicatief sterk en klantvriendelijk.
Kan je discreet omgaan met gevoelige informatie.
Werk je zelfstandig, maar hou je ook van teamoverleg.
Geniet je van cijfers en de impact die je hebt op ondernemers.
Heb je minstens 3 jaar relatieve HR-ervaring op een personeelsdienst of bij een sociaal bureau/secretariaat.

Wat mag jij van ons verwachten?
Een enthousiast en hecht team dat elkaar ondersteunt; je hebt jouw eigen klantenportefeuille maar je staat er niet alleen voor.
Ruimte voor persoonlijke groei en leermogelijkheden.
Flexibiliteit om je werk zelf te organiseren.
Een 40-urenweek met 12 extra ADV-dagen.
Een marktconform loonpakket met extralegale voordelen. (maaltijdcheques, bijkomende kinderbijslag, hospitalisatieverzekeringen, extralegale vakantiedagen,…)
Een werkomgeving waar je écht mee het verschil maakt voor zowel het team als onze ondernemers.
Klinkt dit als jouw volgende stap?
Solliciteer via het formulier hiernaast en wie weet word jij binnenkort onze nieuwe collega!

