Overstappen naar een nieuwe HR-partner: waarom en hoe

Hoewel de maand juni jou misschien een belletje doet rinkelen naar de laatste maand school, examens, voorbereiding op de zomer, festivals die beginnen,… is juni ook de laatste maand van dit jaar waarin je knopen kan doorhakken om van HR-partner te veranderen.

Inhoudsopgave

Waarom overstappen?

Veel grote partijen werken met contracten van bepaalde duur, die starten met een termijn van 3 jaar. Die eerste drie jaren zou je aldus niet weg kunnen of veranderen van partner, of je dat nu wil of niet. Die contracten en voorwaarden zijn best stevig en hoewel we steeds meer dossiers overnemen gedurende het jaar, is het toch steeds een uitdaging met gemopper.

Overstappen van sociaal bureau moet helemaal niet moeilijk zijn. Bij Overuur is Overdeliver de norm, dus ook wanneer je zou overschakelen van sociaal bureau, gaan we verder dan een ander. We willen jou servicen, alles tot in de puntjes in orde brengen en alles grondig nakijken. In 90% van de overnames vinden we zaken die anders moeten en/of kunnen, documenten die er niet zijn, artikels die ontbreken in het arbeidsreglement, arbeidsreglement dat er gewoon niet is,…

Kortom: vanuit zo’n verkennend gesprek is er zelden een situatie waar we geen optimalisatie kunnen vinden en dat maakt het voor ons leuk.

Zo’n overname van een dossier moet grondig en doordacht. We kijken alles na van A tot Z, van links naar rechts, van boven naar beneden en lichten heel de HR door. Al is het die éne euro die ik vind, ik zie ze en dat is echt kicken.

Werken met Overuur: een partnership

Wanneer een ondernemer klaar is voor een nieuwe en grondige wind door zijn of haar HR, helpen we hen graag verder. Werken met Overuur is werken in een partnership. We gaan altijd eerst op de koffie of babbelen bij ons op kantoor. Een verkennend gesprek dat geheel kostenloos is waarin we naar jouw noden als ondernemer luisteren en uitleggen hoe wij tewerk gaan.

We leggen jou uit dat je één SPOC hebt (single point of contact), of als ik het eenvoudig uitleg: één dossierbeheerder die jouw bedrijf en HR van binnen en van buiten kent. Die weet dat Mark een uitdagende periode heeft en dat Jef vorige week van de trap gevallen is.

Die weet dat, Die volgt dat op, Die handelt naar wat jij nodig hebt.

De voordelen van een SPOC

Die éne dossierbeheerder heeft echt een voordeel in optimaal werken. Je kan beiden snel en efficiënt schakelen en wanneer er nieuwe wetgeving is, kan jouw dossierbeheerder gelijk inschatten of dat voor jou interessant is en jou een belletje doen. We leggen je dat uit, overleg is er en er kan gelijk actie genomen worden als dat nodig is. Die éne dossierbeheerder berekent ook op het einde van de maand jouw lonen.

Moest je dus doorheen de maand gemeld hebben dat Sofie ziek was en dat je een controledokter wou sturen maar dat staat nergens in jouw loonopgave, belt jouw dossierbeheerder jou op. Uiteraard, want die wéét dat er een ziekte was maar ziet het niet in de loonopgave. Op die manier kunnen we correcties vermijden en kan er ineens een juiste loonberekening gebeuren. We weten allebei dat mensen nu eenmaal fouten maken, dus een garantie op een foutloze loonsberekening ga ik je hier niet geven, want wij weten véél maar niet alles. En dan… doen we gewoon even vlot die correctie of bijboeking voor je. Snel, efficiënt en zo correct mogelijk zoals jij het wil (en wij ook 😉).

Ons team van HR-professionals

We werken ook met toppers van HR-professionals. De lat ligt niet alleen hoog in service, maar ook naar ons team toe. Ze moeten echt veel kennis en capaciteiten hebben om een overuurtje te worden.Ons team heeft een stevige kennis in veel facetten van de harde HR. Ze berekenen jouw lonen, staan jou bij, lossen zaken op, maken documenten op maat voor je.

We werven vooral op skills. Kennis kan iedereen opdoen, maar een Overuurtje heeft een positieve mindset en denkt in oplossingen. Wanneer onze klanten voor uitdagingen staan, kunnen ze hen helpen, ondersteunen én advies verlenen zoals we het zelf ook graag zouden hebben.

Documenten op maat

Dat had ik nog niet gezegd zeker? Wel, we maken alles op maat voor jou. We gaan niet beginnen met een link in een mailtje met ‘los het zelf even op’ of ‘lees dit maar’ of bezorgen een héle lange tekst waar je nog niet eens zin in hebt om die te lezen. Nee, onze antwoorden zijn helder, snel én krachtig naar jou toe.

We streven echt naar antwoord binnen de 48 uur, hoewel we dit vaak de dag zelf al voor jou aanpakken. Hoe sneller we jou kunnen helpen, hoe liever we het hebben. Snel en efficiënt zodat jij als ondernemer ineens verder kan. We maken de documenten op maat van jouw bedrijf (denk aan arbeidsovereenkomsten, policy’s, reglementen,…) zodat er rekening is gehouden met jouw bedrijf én de sector waarin je werkt. Sectoraal zijn er hier en daar handige afspraken die we dan even handig in jouw documenten zetten. Denk bijvoorbeeld aan de arbeidsduur in de horeca; je wil toch niet voorhebben dat je door het ontbreken van één document ineens héél veel uren aan 150% moet gaan betalen? Nee, dat wil je niet. En onze klanten kunnen alvast op hun twee oren slapen.

De overstap: stap voor stap

  • Eén dossierbeheerder die jouw bedrijf van binnen en van buiten kent.
  • We doen zelf de loonverwerking zo correct en doordacht mogelijk.
  • We geven je snel antwoord in klare en duidelijke taal waar je gelijk mee verder kan.
  • We maken de documenten voor je op maat.

Die overstap is echt zo gepiept. We willen uiteraard éérst die koffie! Zien of onze waarden matchen, kijken of we van meerwaarde zijn voor jou want dat is écht wel één van onze kernwaarden als bedrijf zijnde en dan…

Als jij als ondernemer dan zegt ‘let’s do this 🚀’ dan gaan we voor jou aan de slag! Overstappen gebeurt via volgend stappenplan

  1. Jij bevestigt naar ons toe.
  2. Wij maken de opzegbrief voor jou op.
  3. Jij stuurt de brief op (of laat die origineel gehandtekend exemplaar bij ons op kantoor achter dat wij hem versturen).
  4. Wij gaan aan de slag met de doorlichting. We doen een hele check-up van jouw loondocumenten, arbeidsovereenkomsten, arbeidsreglement, onthaalbrochure,… we kijken ALLES na.
  5. In het vierde kwartaal hebben we een meeting om onze gevonden puntjes te overlopen. (Sorry maar we vinden in élk dossier puntjes. Maar dat is goed! Better safe than sorry). In deze meeting krijg je ook onze startersbox mee naar huis.

Een unieke kaft in de sector die jou énorm veel structuur meegeeft in jouw HR. Van onschatbare waarde voor jou én voor wanneer je een controle krijgt op de werkvloer. Succes verzekerd met die box bij controle 🙂. Er zit nog iets leuks in ook maar ik kan hier niet alles verklappen he!

  1. Na die meeting gaan we aan de slag met de optimalisatie. We doen wat we besproken hebben, maken documenten voor jou op, doen eventuele aanpassingen in loonbeleid,… noem maar op!
  2. En dan komt de eerste januari en gaan we samen officieel van start. Spannend! Vanaf dat moment mag je 10000 keer bellen naar jouw dossierbeheerder als je wil, maakt allemaal niet uit.

Hopelijk valt het jou op in dit rijtje dat jij niet veel werk hebt hiermee: wij maken de brief en doen verder alles. Bij zo’n doorlichting komen best wel wat werkuren achter de schermen kijken want we pluizen élke punt en komma na. Desiree had het al over die éne euro he. We zoeken die gewoon, we maken daar een sport van 🙂.

Heldere prijszetting

Voor die hele doorlichting incl. meetings én startersbox wordt een éénmalige fee aangerekend van €675,00 excl. btw. Heldere communicatie is heldere prijszetting en dit tarief vertegenwoordigt de uren die we hierin steken. Want dat zijn er best wel wat ;-).

Dat is het énige wat ik je hier nog niet verteld heb. Onze prijszetting. We zijn ervan overtuigd dat een heldere communicatie en heldere aanpak ook een heldere prijszetting mag hebben. Daarom dat we een vrijwel all-in-tarief aanrekenen per maand per persoon op jouw payroll.

Heb je in januari 5 mensen in dienst? Dan worden er 5 tariefjes aangerekend. Heb je in februari 3 mensen in dienst? Dan worden er 3 tariefjes aangerekend. Heb je in maart niemand meer in dienst? Dan wordt er zelfs niets aangerekend. Ah nee, er is niemand te beheren…

Misschien viel jouw ook op ‘vrijwel all-in’ en laat me dat even uitleggen. Echt maatwerk zoals de opmaak van een arbeidsreglement is niet inbegrepen in de maandelijkse fee. Dat kan ook logischerwijs niet want we steken werkuren in dat maatwerk. Als je een model wil dat we downloaden voor je en verder niets mee doen, kan ook, dat leveren we je zelfs gratis aan. Daar kan je zelf mee aan de slag en hop.

Het hele punt in werken met Overuur is dat we van meerwaarde zijn voor jou als ondernemer. We zijn als het ware jouw externe personeelsdienst waarbij je met alle HR-vraagstukken terechtkan en op wie je kan rekenen. Snel antwoord op vragen in klare en duidelijke taal door iemand met kennis van zaken.

Klaar voor een verkennend gesprek?

Wat wil je nog meer? Hieronder kan je snel op de ‘belknop’ duwen en dan kunnen we vlot inplannen 🙂. Koffietje daarbij en we nemen even door hoe we voor jou van meerwaarde kunnen zijn.

Kom in contact